Commerciële Workshops

Meld je nu aan voor een 3-tal commerciële avond workshops. Deze workshops richten zich op klanttevredenheid en de invloed van communicatie op klanttevredenheid. Hoe kom je over bij de klant en begrijpt de klant datgene wat je zegt? Door goede communicatie heb je tenslotte invloed op de omzet. Door de actieve aanpak van deze avonden leer je manieren die je direct in de praktijk kunt toepassen. Deze dragen bij aan het verhogen van klanttevredenheid en de omzet in het bedrijf.



Trainingscode: C2-123-424

Workshop 1. Klantgericht Communiceren
De workshop Klantgericht Communiceren is bestemd voor iedereen die werkzaam is binnen de aftersales en die zo effectief mogelijk willen communiceren. Bij veel technici ligt de nadruk op techniek, waardoor zij vaak in vaktermen blijven hangen en veel te diep ingaan op technische verbindingen, die voor de klant niet van belang zijn. Klanten hebben vaak een algemene kennis van techniek. Deze verschillen in kennis maken heldere communicatie lastig. De workshop geeft je handvatten om duidelijk en begrijpend te communiceren op het niveau van je klant.

Workshop 2. Probleemoplossend Communiceren
De workshop Probleemoplossend Communiceren is bestemd voor iedereen die direct contact heeft met de klant. Je leert (een vermogen te ontwikkelen) om met lastige situaties om te gaan. Hoe er gecommuniceerd kan worden met begrip, zonder het commerciële belang te vergeten op een manier die bij jou persoonlijk past. Daarnaast wordt er geleerd hoe je vanuit een conflict tot een samenwerkingsvoordeel komt. Hierdoor zal de klant je bedrijf met een tevreden gevoel verlaten en zal hij je sneller een volgende opdracht gunnen.

Workshop 3. Omzet verhogend Communiceren
De workshop Omzet verhogend Communiceren is bestemd voor iedereen die direct contact heeft met de klant. Tijdens deze workshop wordt er dieper ingegaan op verkoopkansen. Hoe krijg je de klant geïnteresseerd, hoe stel je verbindende vragen om achter de specifieke wensen en behoeften van de klant te komen en hoe zorg je ervoor - vanuit jouw functie - dat de klant meer gaat investeren in zijn mobiliteit. Tijdens de workshop leer je vaardigheden die leiden tot meer omzet, meer klanttevredenheid en klantbehoud.



Doelstelling training:
Na afronding van de workshops is de deelnemer in staat om:

Workshop 1
• Effectief te communiceren met de klant
• Snel en adequaat te communiceren over techniek
• Helder te communiceren
• Verstandhouding te verbeteren met de klant

Workshop 2
• Een conflict om te buigen tot een constructieve discussie
• Begripvol te communiceren
• Met lastige situaties om te gaan

Workshop 3
• Klanten te interesseren
• Vanuit zijn functie een reparatie te verkopen
• Cross-selling toe te passen
• Verbindend te vragen

Inhoud workshops:
Onderwerpen die tijdens de workshops worden behandeld:

Workshop 1
• Praten over inhoud, of het negeren van emoties van de ander.
• Niet luisteren
• Aannames en gesloten vragen
• Ruimte en tijd creëren voor jezelf

Workshop 2
• Handvatten om de juiste toon en vorm in communicatie te vinden en deze optimaal in te zetten tijdens gesprekken met klanten en collega’s
• Je inleven (zowel in de ander als in jezelf) en verbinden met ieders behoeften en achtergrond van handelen
• Verantwoordelijkheid nemen voor je speelruimte en commerciële belangen
• Heldere verzoeken te doen die aanzetten tot begrip en medewerking
• Van (schijnbaar) tegengestelde belangen te komen tot oplossingen waarin alle betrokkenen zich kunnen vinden

Workshop 3
• Het uitvragen & herkennen van verkoopsignalen en deze benutten.
• Creatief denken en het denken in mogelijkheden. Meer aandacht voor de aanvullende behoeften van je klanten.
• Veelbelovende afspraken maken en sneller verkoopresultaat boeken.

Werkwijze training:
Deze workshops kenmerken zich door het behandelen van een onderwerp met een actieve aanpak. De doelstelling is dan ook dat wat geleerd wordt direct in de praktijk toepasbaar is.

Duur:
3 avonden

Tijden:
Ontvangst: 18:15 uur
Aanvang workshop: 18:30 uur
Einde workshop: 22:00 uur

Locatie:
ATG - Dordrecht

Kosten pakket:
Op basis van incasso of iDEAL betaling. Pakketprijs voor de 3 workshops inclusief lesmateriaal per deelnemer € 449,- excl. BTW
Normale prijs €199,- per workshop

In-company:
Op aanvraag via info[at]atg[dot]nl